Jótállási feltételek
Jótállást vállalunk az általunk elvégzett javítási munkákért…
A szolgáltató az általa elvégzett javítási munkáért és a javítás során beépített alkatrészekért a 249/2004. ( VIII. 27.) Korm. rendelet alapján az alábbi feltételek mellett jótállást vállal, mely a javítást követően átadott jótállási jeggyel, valamint a számlával érvényesíthető a 20 000 Ft-ot meghaladó javítások esetén.
1.) A végzett
javítás:
Javítási művelet megnevezése | A jótállás mértéke |
---|---|
kisjavítás: javító készlettel, hátlap, kompresszorkerék cserével. | 6 hónap vagy 6000 km vagy 120 üzemóra amelyik hamarabb bekövetkezik |
középjavítás: javító készlettel, csapágyházzal v. tengely cserével stb. | 6 hónap vagy 6000 km vagy 120 üzemóra amelyik hamarabb bekövetkezik |
nagyjavítás: középrész cserével, | 6 hónap vagy 6000 km vagy 120 üzemóra amelyik hamarabb bekövetkezik |
felújított turbófeltöltő | 6 hónap vagy 6000 km vagy 120 üzemóra amelyik hamarabb bekövetkezik |
új turbófeltöltő | 12 hónap vagy 10000 km vagy 200 üzemóra amelyik hamarabb bekövetkezik |
2.) A jótállási idő a szolgáltatás elvégzése után a turbófeltöltőnek a megrendelő vagy megbízottja részére történő átadásával kezdődik.
3.) A megrendelő jótállási igényét a szolgáltatás alkalmával kapott számla, nyugta bemutatásával a hiba észlelése után, a jótállási időszakon belül történő bejelentéssel érvényesítheti.
4.) Nem érvényesíthető
a jótállási igény, ha:
- az alkatrészt a megrendelő hozta,
- a hiba természetes elhasználódás következménye
- ha a turbófeltöltő lapátkerekei idegen külső anyag által sérültek
- ha a jármű motorját elektronikával tuningolták / Chip tuning / amely túlpörgést okozott- ha a turbófeltöltő meghibásodása a vezérlő elektronika meghibásodása miatt következett be, amely túlpörgést okozott
- ha a turbófeltöltő beszerelését és üzembe helyezését nem szakszerviz végezte
- ha nem a beépítési előírásnak megfelelően helyezték üzembe és a motor induláskor a turbófeltöltő nem kapott kenőolajat és a csapágy anyaga felkenődött
- ha nem tartották be a motor gyártójának a karbantartásra vonatkozó előírásait, nem tartották be az olajcsere, olajszűrő csere, légszűrő csere időpontjait
5.) Megszűnik a jótállási
kötelezettség, ha:
- ha a turbófeltöltőről hiányzik a javítási azonosító tábla, vagy azonosítási adat
- ha a turbófeltöltőt megbontották, átalakították
- ha nem tartották be a karbantartási előírásokat
- ha a turbófeltöltő megsérül, vagy megsemmisül / balesetes sérülés, tűzeset, stb./
- a járművet vagy motort nem a gyártómű által adott kezelési utasításnak megfelelően, illetve szakszerűtlenül üzemeltették
- ha a járművet hibás km-órával vagy rossz üzemóra számlálóval tartósan üzemeltetik
Szakszerűtlen kezelésnek minősül, ha:
- ha a turbófeltöltőről hiányzik a javítási azonosító tábla, vagy azonosítási adat
- ha a turbófeltöltőt megbontották, átalakították
- ha nem tartották be a karbantartási előírásokat
- ha a turbófeltöltő megsérül, vagy megsemmisül / balesetes sérülés, tűzeset, stb./
- a járművet vagy motort nem a gyártómű által adott kezelési utasításnak megfelelően, illetve szakszerűtlenül üzemeltették
- ha a járművet hibás km-órával vagy rossz üzemóra számlálóval tartósan üzemeltetik
HIBAKERESÉS ÚTMUTATÓ
Csökkenõ motorteljesítmény | Fekete füst | Megnövekedett olajfogyasztás | Kék füst | Turbófeltöltõ zajos | Ciklikus turbófeltöltő zaj | Olajszivárgás kompresszor oldalon | Olajszivárgás turbina oldalon