Minden esetben rossz a turbó, ha folyatja az olajat?
Előfordul, hogy egy nem rég javított turbófeltöltő visszakerül hozzánk, mert olajfolyást tapasztalnak.
Ebben az esetben a turbó középrészét feltesszük az egyensúlyozó gépre, és 3 bar olajnyomással leteszteljük a középrészt
Amennyiben sem a szívóoldalon, sem a kipufogóoldalon nem jelenik meg olaj, akkor az olajfolyás bizony motorproblémát jelöl.
Mindkét képen látszik, hogy az olaj rendeltetésszerűen folyik át a turbófeltöltőn, tehát esetünkben nem a turbófeltöltő volt a hunyó.
AJÁNLJUK MÉG
További érdekes témák
Turbó nyomásszabályzó szelep: Működés, karbantartás, hibaelhárítás
Minden, amit tudni érdemes a turbó nyomásszabályzó szelepek világáról. A nyomásszabályzó szelep egy szinte minden
Miért nem érdemes a turbó geometriáját, vagy a teljes turbót tisztítani/javítani házilag?
A turbófeltöltők köztudottan nagy szerepet játszanak a modern gépjárművek teljesítményének fokozásában. A beáramló kipufogógázok energiáját
Hogyan kell a turbófeltöltőt beazonosítani vásárlás vagy javítás/felújítás esetén?
Napjainkban a modern belső égésű motoros gépjárműveket szinte mind turbófeltöltővel szerelik. A turbófeltöltő a motor
Minden esetben rossz a turbó, ha folyatja az olajat?
Minden esetben rossz a turbó, ha folyatja az olajat? Előfordul, hogy egy nem rég javított
Miért fontos az olajcsere?
Miért fontos az olajcsere? A turbófeltöltő beépítési előírás legfőbb pontja az olajcsere, olajszűrő csere, levegőszűrő csere
Az EGR szelepben keletkező olajkoksz
Egy újabb példa a turbóhibák okai közül – Az EGR szelepben keletkező olajkoksz Az alábbi